Usługi firm informatycznych to nie tylko dostarczenie różnego rodzaju sprzętu i ich profesjonalne podłączenie, ale także kompleksowa obsługa, której elementami są: zarządzanie komputerami sieciowymi oraz serwerami, prace serwerowe i naprawcze, a także specjalistyczna opieka przez cały czas trwania umowy. Dzięki nim zarówno mniejsze, jak i większe firmy mogą cieszyć się rozwiązaniami dopasowanymi do ich indywidualnych potrzeb, mając równocześnie zapewnione bezpieczeństwo i pełne wsparcie ze strony firmy realizującej usługi IT.

Co obejmuje opieka informatyczna dla firm?

Zakres usług jest bardzo szeroki i może ograniczać się wyłącznie do dbania o jeden element np. administrację infrastrukturą sieciową, jak i obejmować kompleksowy zakres obsługi. Może dotyczyć takich elementów jak:

  • wsparcie w przypadku zgłoszenia problemu lub awarii,
  • profilaktyka antywirusowa,
  • profilaktyka antyspamowa,
  • administracja infrastrukturą serwerową,
  • administracja siecią LAN/WAN/Wi-Fi,
  • administracja siecią VPN/VoIP,
  • instalacja oraz konfiguracja systemu operacyjnego lub aplikacji,
  • zdalny dostęp do urządzeń,
  • update oraz migracja serwerów,
  • kopie bezpieczeństwa oraz odtworzenie serwera z backupu,
  • hosting i administracja stroną internetową.

Poza tymi najbardziej technicznymi kwestiami opieka IT może obejmować także wykonywanie inwentaryzacji oraz kontroli legalności oprogramowania, tworzenie baz danych zgodnych z GIODO czy przeprowadzanie profesjonalnych szkoleń informatycznych dla pracowników.

Wszystko po to, aby użytkownicy sieci oraz urządzeń znajdujących się w danej placówce cieszyli się bezpiecznym, funkcjonalnym i legalnym oprogramowaniem, które zapewni im komfort oraz możliwość rozwoju. Dzięki profesjonalnej opiece informatycznej zbędne staje się także zatrudnienie kilku osobnych osób specjalizujących się w konkretnych zagadnieniach IT, co znacznie obniża koszty związane z działalnością firmy.

Opieka informatyczna dobierana jest indywidualnie przez każde przedsiębiorstwo, ponieważ zależnie od jego charakteru, branży lub wielkości zmieniają się wymagania i potrzeby sieci czy urządzeń.